Related Posts Plugin for Blogger...

2017/01/24

Rattray - Malcolm Flake (Flake Collection)


İçerik:  Burley, Kentucky, Virginia
Blend Tipi: Aromalı
Kesim: Flake
Aroma: Orta
Aroma Katkısı: Ananas
Sertlik: Orta
Lezzet: Yüksek
Oda notu: İyi
Tavsiye: ***



Daha önce tropik aromalılardan sadece mangolu içmiştim ve çok beğenmiştim. Bu ürün ise yine tropik bir meyve olan ananas aromalı.
Yeterince aromalı stoğum olmasına rağmen bu ürünü görünce merakımın önüne geçemeyip hemen aldım. Kenarda dursun elimdeki açık olanları bitireyim, daha sonra açarım dediysemde, ikinci günü dayanamayıp kutuyu açtım. :)

Bu ürünün kokusu tipik tropik meyve. Mangoya çok yakın ve tanıdık bir koku. Karışık meyve suyunu andırıyor.
Özenle kesilmiş ve nemli olarak paketlenmiş pestil görünümündeki bu harika tropik kokulu, koyu renkli FLAKE tütün, içmelik değilde daha çok yemelik bir şeymiş gibi göründü gözüme. Keşke yenecek bir şey olsaydı da bu harika kokan şeyi yeseydim diye düşündüm bir an.

Çarşıda işlerim vardı bu yüzden pipoma 1.5 flake dilim doldurdum ve yanıma aldım. İşlerimi hallettikten sonra Tahtakale'de uygun bir yerde pipomu ateşledim. Nemli olmasına rağmen hiç zorluk çıkarmadı, hemen yandı. Yaklaşık 2.5 saat sonra dışarıda flake dolum yapmanın bir hata olduğunu fark ettim. Pipom hep ağızımdaydı, aralıksız içtim ve tütün bitmek bilmedi bir türlü. Tranvaya binip gidecem, gidemiyorum... Eminönünü dolaştım. Karaköy'de hıvdavatçılar çarşısını ve balıkçıları gezdim. Sahilde martıları seyrettim. Sahilden şöyle bir yürüyeyim dedim...
Mimar Sinan'dan kalma Camileri, yıkık surları, tarihi yapıları yosun kokulu temiz deniz havasını ciğerlerim en derin köşelerine kadar çekerken  bir yandanda seyrederek İstanbulu, Kabataşa vardım ve pipom hala tütüyordu. Bu güzel lezzetti döküp ziyan etmekte istemedim. Heleki dibe yaklaştıkça artan tütün lezzeti; ikiye katlanmışken nasıl dökebilirdim. Harika bir lezzet. Saatlerin nasıl geçtiğini anlamadım, akşam olmak üzereydi ve pipom hala tütüyordu...

İkinci gün: akşamdan dışarı çıkarttığım 1.5 flake tütünü bu sefer tamamen parçaladım, yaprakları birbirinden ayırdım ve açık olarak öylece bıraktım.
Öğlenleyin baktığımda tütün nemini oldukça kaybetmiş olmasına rağmen hala yumuşaklığını koruyordu ve tamda benim sevdiğim kıvama gelmişti. Hemen pipomu doldurdum ve ateşledim. Düne nazaran daha kolay yandı ve dibine kadar da sönmeden içebildim. Dünkü içimle bugünkü kıyas edecek olursam; lezzete yansıyan bir fark gözlemleyemedim. Sadece içim kolaylığı ve rahatlı elde etmiş oldum. Flake içimlerin kendine has bir güzelliği olsada içimi biraz zordur ve tütün içmek flaklerde bazan işgence haline dönüşebiliyor. İkide bir söner, tıkanır vs. Bu yüzden flakleri parçalayarak içmek bana daha bir güzel geliyor.


Kışın ortasında, sahilde pipo keyfi yapmanın ödülünü; ertesi gün başlayan şiddetli ateşlenme ve öksürük ile 20 gün kadar hasta olarak geçirmek ve pipodan uzak kalmak şeklinde almış oldum.

Senin neyine gerek, bu havada dışarıda pipo keyfi yapıyorsun. Yirmi yaşında mısıın, yaz ayında mı?
Bağrın mı yanıık yoksa aşık mısın?  (:

Sanırım buraya kadar anlattıklarım tipik tütün yorumuna pek uymayan kişisel anekdotlardan ibaretti. Birazda tütünden bahsedecek olursak şunları söyleyebilirim. Tütün oldukça baharatlı.
Bir lezzet farkıyla bizim Türk tütünlerine çok benziyor. Sanırım bu fark Kentucky tütününden kaynaklı. İçeriğini bilmeyen birine bu tütün Oryantal desek onu gayet kolay inandırabilirdik. Aromalı bir tütün olmasıyla beraber başından sonuna kadar tütün lezzeti de alınabiliyor. Nikotin oranı orta seviye civarında. Fakat bu sertlik her tütünde olduğu gibi dibe yaklaştıkça artıyor. Bu üründe artan nikotin lezzeti son derece doyurucu bir noktaya ulaşıyor. Ananas aromasının verdiği tad desteği ile nikotin lezzeti keşke bu lezzet hiç bitmese dedirttirecek kadar güzel.

Bana göre bu üründeki tek sorun acılığı. Scottish Blendlerdeki acılığa benzer türde bir acılık var. Çok yoğun değil  ve rahatsızda etmiyor fazla ama olmasa daha iyiydi. bir puanıda bu yüzden vermedim.

Günlük tüketime gayet uygun.
Farklı lezzetler arayanların, özellikle tropik aromalılardan hoşlananların denemesi gereken güzel ve lezzetli, eğlenceli bir ürün.

Yazı biraz uzun oldu. Sonuna kadar okuyan herkese teşekkür eder keyifli, mutlu ve SAĞLIKLI günler dilerim :)



Paylaş:

1 yorumları oku:

  1. Merhabalar Rattray-Malcolm Flake tütünü nereden bulabilirim.

    YanıtlaSil

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...