Related Posts Plugin for Blogger...

2017/03/01

Tabac Turc - Yayladağ Latakia Flake


İçerik:  Yayladağ, Bitlis, İzmir, Latakia. Oriental, Cavendish
Blend Tipi: Balkan
Kesim: Flake
Aroma: Orta-Yoğun
Aroma Katkısı: Bal, Pekmez, Akçaağaç(şurup), Rom
Sertlik: Hafif
Lezzet: Orta-Yoğun
Oda notu: Kötü
Tavsiye: ****



Uzun bir süredir Tabac Turc'un Latakialı bir ürün çıkaracağı haberlerini duyuyorduk. Bir kaç gün önce de bu yeni ürünü piyasa sürdüler. Aslında pekte yeni ürün sayılmaz. Edindiğim bilgilere göre bu harman; ihtiyarların "nerde o eski latakia tütünü" diye sözünü ettiği  o meşhur Latakia harmanıymış. Aynı reçetenin aslına sadık kalınarak yeniden üretmişler, fakat latakia oranını düşürmüşler. (Orjinal reçetede Latakia oranı %24 idi.)
Bende hiç vakit kaybetmeden bu meşhur harmanı denemek istedim.
Bir kaç gün öncesinden temin eden arkadaşların çektikleri resimleri gördüğümde, harmanın renginden latakia oranının çok düşük olduğunu hemen anlamıştım ve yine öğrendiğime göre latakia oranı bu üründe %10 - 15 gibi eser miktarda kullanılmış. Yalnız bu oran çılgın Latakia sevdalılarını pek memnun edebilecek gibi değil. Daha çok benim gibi Latakiası makul seviyede olan harmanlardan hoşlananlara hitap ediyor.


Paketi açtığımda klasik yayladağ aromalarının kokusuna eşlik eden yabancı bir fark olduğu hemen anlaşılıyor. Evet bu aromaya karışmış olan Latakia kokusu ile koku bütünü gerçekten çok iştah açıcı ve hoş olmuş(arkadan pis pis sırıtan alkol keskinliği hariç). Yoğun bir aroma kokusu var üründe ve tazeliği hemen farkediliyor. Yayladağ'ın diğer çeşitlerinde olduğu gibi çok soluk bir renk yok. Bunda tütün yaprakları daha canlı görünüyor. Sarı, kırmızılar, koyu kahverengi ve siyah yapraklar rahatlıkla ayırt edilebiliyor.

Bir saat civarında; havalandırmak üzere parçalayıp serdiğim bir dilim flake tütünü, iyice dinlenmiş ve latakia harmanlarına adanmış pipoma dolduruyor ve ilk ateşi veriyorum. Tahmin edeceğiniz gibi hemen sönüyor. Çünkü o bir yayladağ... Öyle kolay değil onu yakmak. :)
Bir kaç ateşlemeden sonra tütün iyice yanıyor ve nemli olmasına rağmen bitime kadar çok sık sönmeden devam ediyor. Başlangıçta biraz hayal kırıklığı yaşıyorum "hani latakia bunun neresinde" der gibi oluyorum. Alışılmışın dışında bir yoğun aromalı, az latakialı lezzet bütünü bana "bu olmamış" dedirtiyor. İnatla içmeye devam ediyorum ve devam ettikçe artan ve güzelleşen bir tad yakalıyorum. Türk tütünlerinin o bol baharatlı burun sızlatan tadı ile alttan latakia'nın varlık mücadelesine tanıklık ediyorum. Dibe yaklaştıkça ilk başlardaki düşüncelerim yüzüme düşen tebessüm ile beraber değişiyor. Finalde ise bol acılı baharatlı, aromalı Türk tütünü ile birlikte Latakia içmiş "GİBİ" oluyorum.

İkinci dolum için tütünü daha uzun bir süre havalandırdım. Biraz daha hızlı yanmasının dışında değişen belirgin bir şey fark edemedim.
Nem oranını değişik şekillerde denedikten sonra. "BANA GÖRE" en iyi içim şekli (nem dengesi); broken flake'de yaklaşık bir saat. Flake dolumda 2 saat yeterli olacağına kanaat getirdim. Ayrıca öyle zannediyorumki bu tütünü kavanozda biraz dinlendirmekte fayda olacaktır. Çok taze olduğu açıkça belli oluyor zaten.

Latakia oranı çok düşük olmasının dışında başka bir eksi not; diğer yayladağ çeşitlerinde olduğu gibi bunda da ağızda çamur tadı bırakıyor olma durumu mevcut. Maltepe sigarası içmiş gibi bir tad bırakıyor ağızda. :) Bunun nedeni zannedersem İzmir tütününden kaynaklanıyor. Alkolünde buna etkisi var mı bilmiyorum.

Bu üründe en sevdiğim şey harmanındaki tütünlerin son derece kaliteli ve lezzetli olmasıdır.
Gelen olarak beğendiğimi söyleyebilirim. Hiçte öyle yabana atılacak bir ürün değil. Alışılmışın dışında Türk usulü Latakialı bir harman. :)

Bence bu harmanın ünü diğer tabac turc ürünlerinin önüne geçecek ve Türk pipo severlerinden hak ettiği rağbeti bulacaktır...











Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...